Zarządzanie prywatnością

Niniejsza strona korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Współadministratorami danych osobowych są:

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie, ul. Hestii 1, 81-731 Sopot,

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie ul. Hestii 1, 81-731 Sopot,

a w zakresie korzystania z usługi Piksel Facebooka współadministratorem jest również Facebook Ireland Limited z siedzibą w Dublinie, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, D02X525 Dublin.

Dane przetwarzane są w celach marketingowych, analitycznych i statystycznych.

Użytkownikowi przysługują prawa: dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych, przenoszenia danych osobowych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. Dane kontaktowe w celu skorzystania z ww. praw znajdują się w Oświadczeniu administratora danych.

Czytaj więcej w naszej polityce cookies

1-1-1800x644-c

Wypadek lotniczy… na lądzie.

Likwidacja Szkód

Informacje o wypadkach lotniczych dotyczą zazwyczaj sytuacji, w których następuje start statku powietrznego i dalej, z różnych przyczyn, a najczęściej z powodu „czynnika ludzkiego”, dochodzi do katastrofy lotniczej. Co zaskakujące, w świetle obowiązujących przepisów za wypadek lotniczy uznawane jest również zdarzenie polegające na uszkodzeniu samolotu bez startu!

I właśnie z takim przypadkiem mieliśmy do czynienia.

Pozostawiony na płycie lotniska, po zakończonym locie, piękny samolot  miał być odholowany przez obsługę naziemną do hangaru, zaczepiono do przedniego podwozia wozidło i wyciągnięto podstawki spod kół. Podczas rozpoczęcia holowania dziób samolotu, ku ogromnemu zaskoczeniu obsługi technicznej, zaczął się obniżać. Natychmiast zaprzestano dalszych czynności  i przystąpiono do sprawdzenia, dlaczego tak się stało – przebadano wszystkie elementy samolotu.

Okazało się, że przyczyna była prozaiczna, pilot pozostawił samolot z zaciągniętym hamulcem postojowym.

Obsługa z nieznanych powodów, nie sprawdziła, a tym samym nie zwolniła hamulca postojowego i przystąpiła do przeciągania samolotu do hangaru zgodnie ze standardową procedurą.

W wyniku tego zdarzenia stwierdzono uszkodzenia podwozia i jego mocowania. Szacowany koszt naprawy to ok 1,5 mln zł.

Błędy ludzkie nie zakończyły się jednak tylko na przyczynie i powstaniu szkody. W procesie likwidacji szkody ujawniliśmy, że w wyniku nieprecyzyjnej komunikacji pomiędzy ubezpieczonym a zakładem naprawczym, doszło do naprawy nie dotyczącej zakresu szkody.

Wobec powyższej sytuacji, jako ekspert BLS-Korporacja wyruszyłem do zakładu remontowego w Anglii, aby pomóc w identyfikacji  prawidłowego zakresu naprawy i przywrócić właściwą komunikację między wszystkimi zaangażowanymi stronami.

W procesie likwidacji tej szkody było bardzo wielu uczestników:

  • Zakład naprawczy
  • Obsługa techniczna Ubezpieczonego
  • Serwis producenta statku powietrznego
  • Producent statku powietrznego
  • Pośrednik organizujący naprawę
  • Broker Ubezpieczonego
  • Reasekurator
  • Broker Reasekuratora
  • Ekspert powołany przez Reasekuratora / Ubezpieczyciela w celu weryfikacji kosztów naprawy
  • Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych

Naszą rolą w procesie likwidacji szkód jest nie tylko ocena zakresu i rozmiaru szkody, ale też aktywne włączenie się w proces naprawy szkody.

Powyższy przykład pokazuje, że błędy ludzkie zdarzają się nawet najwyższej klasy specjalistom, w tak bardzo oprocedurowanej instrukcjami bezpieczeństwa branży lotniczej.

Autorzy

Rafał Jackiewicz

Rafał Jackiewicz

Zobacz także